@ Bersuara Untuk Menyuarakan Suara @ "..Berkatalah jika perlu, berbicaralah andai mahu...Susunlah kata agar sebolehnya suara yang dinukil tidak mencederakan sesiapa! Sekiranya nada itu terpaksa menerbitkan luka, maka lontarkanlah…Seandainya luka yg ditoreh itu adalah penawar & penyembuh.."

Khamis, Julai 01, 2010

Ariel!! Ada Apa Denganmu?

Dulu aku mengenalinya menerusi lagu ‘Mungkin Nanti’. Lagu yang menyenangkan disertakan lirik yang indah menerusi bahasa mudah sememangnya sangat menarik didengar dan bingkas meraih populariti. Nama Peterpan terus dipuja ramai peminat dan sudah semestinya Ariel selaku vokalis menjadi tumpuan di mana-mana…Lagu ‘Ada Apa Denganmu’ dan ‘Di Atas Normal’ pun boleh tahan juga!
                                 
Itu dulu sekitar tahun 2004. Tahun 2010 tanpa disangka-sangka Peterpan membuat comeback dan kembali menjadi sebutan khususnya si Ariel. Malangnya, kemunculan semula mereka kali ini bukanlah kerana keluarnya album terbaru mahupun lahirnya lagu hits terkini, tetapi disebabkan tersebarnya video aksi seks Ariel bersama Luna Maya dan Cut Tari! Lantas nama Peterpan pun turut tercemar dan beroleh nama baru iaitu PeterPorn, HuHu!


Antara Bait Lirik ‘Mungkin Nanti’
‘…Dan bila hatimu termenung
Bangun dari mimpi-mimpimu
Membuka hatimu yang dulu
Cerita saat bersamaku
Mungkin saja kau bukan yang dulu lagi
Mungkin saja rasa itu telah pergi

Tak usah kau tanyakan lagi
Simpan untukmu sendiri
Semua sesal yang kau cari
Semua rasa yang kau beri…’


Antara Bait Lirik  ‘Di Atas Normal’
‘…Pikiranku
Tak dapat kumengerti
Kaki dikepala
Kepala dikaki
Pikiranku
Patutnya menyadari
Siapa yang harus
Dan tak harus kucari…’


Antara Bait Lirik ‘Ada Apa Denganmu’
‘…Kutanya malam,
Dapatkah kau lihatnya perbedaan
Yang tak terungkapkan
Tapi mengapa, kau tak berubah
Ada apa denganmu?

Dan aku sifatku, Dan aku khilafku
Dan aku cintaku, Dan aku rinduku…’


HeHe…Saje je aku paparkan bait-bait lirik antara lagu popular dari Peterpan yang dinyanyikan oleh Ariel Peterporn. Ariel kini telahpun selamat berstirehat di dalam lokap kesan daripada kes ini setelah menyerah diri sementara Luna Maya dan Cut Tari masih disiasat. Ntah-ntah si Ariel sekarang ni tengah sibuk melayan permintaan banduan-banduan lain untuk nyanyikan lagu-lagu ni secara live depan diorang…Maklumlah, bukan senang nak dapat duduk satu penjara dengan artis terkenal, inilah masanya pun! Jangan diorang suruh Ariel lakonkan semula aksi-aksi dalam video tu dah la, Ahaks!
                                    
Namun apa yang lebih menggemparkan apabila media di Indonesia melaporkan bahawa senarai ‘permainan’ Ariel sebenarnya melebihi 30 video melibatkan artis dan model lain termasuklah Bunga Cinta Lestari, isteri kepada Ashraf Sinclair. Video tersebut dikatakan masih belum sempat beredar di pasaran dan pihak polis sedang mengumpul bukti pendakwaan! Fuiyoo, jika benarlah perkara ini memang kau superb la Ariel…Habis semua yang ngetop kat Indon tu kau sapu, HeHe! Apapun kita tunggu hasil siasatan sebelum membuat sebarang andaian ye...
                    
Terkini dilaporkan si Luna Maya sudah membuang tatoo berbentuk rama-rama di pinggulnya untuk mengelakkan dirinya dari terus dikaitkan dengan kes video seks ini. Apa pulak yang sedang dilakukan oleh Cut Tari agaknya bagi ‘membersihkan’ namanya dari skandal ini. Bagi yang lain-lainnya yang turut ‘beraksi’ tapi video mereka masih belum tersebar, apalah agaknya reaksi mereka ketika ini. Tentu berdebar-debar dan berharap agar ‘keseronokan’ bersama Ariel gagal dijejaki…Dapat ke? HaHa, doalah banyak-banyak selagi boleh dan cubalah hapuskan apa-apa bukti sediada yang mungkin boleh mengaitkan diri…Pandai buat, pandai-pandailah tanggung!

2 ulasan:

  1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

    BalasPadam