@ Bersuara Untuk Menyuarakan Suara @ "..Berkatalah jika perlu, berbicaralah andai mahu...Susunlah kata agar sebolehnya suara yang dinukil tidak mencederakan sesiapa! Sekiranya nada itu terpaksa menerbitkan luka, maka lontarkanlah…Seandainya luka yg ditoreh itu adalah penawar & penyembuh.."

Rabu, April 21, 2010

'Buaya' Punya Buaya!

Tergelak aku sorang-sorang dengar ungkapan tu...'Buaya' punya buaya! KihKihKih, dah nama pun buaya ye tak, camtulah perangainya...Kalau tak, takkan perumpamaan tu digunakan kat manusia untuk menunjukkan keburukan sifat! Tapi tak jadi masalah kalau buaya yang bikin, tapi kalau pelaku tu adalah manusia sudah tentulah perbuatannya tak boleh diterima...Ye ke?

HaHa, ni semua pasal gambar yang aku upload kat Facebook ni...Lepas tu aku tag kesemua budak lelaki kat opis siap dengan tajuk 'Siapa Yang Paling Baik?' Lepas tu mulalah sorang demi sorang hantar komen...Masing-masing nak jadi buaya yang paling cool; paling sopan; paling berhemah; paling pemalu dan macam2 jenis paling la...Mengaku pulak tu masing2, memang dasar buaya darat betul la...Perangai sama, habitat je yang lain, KihKihKih! Tapi betul ke semuanya buaya jantan yang kat dalam gambar tu...Aku memang la tak tau...Korang tau?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan